placeforspace

En plats för dig och en plats för mig. En plats där jag kommer att ventilera allt möjligt mellan himmel och jord. Men som förmodligen kommer att färgas mycket av det jag gör i min vardag. Jag läser utbildningen Ledarskap i slöjd och kulturhantverk på Göteborgs Universitet. Handens skaparkraft har fascinerat mig ända sen barnsben. Glädjen, styrkan och kraften det innebär att skapa med egna händer är något jag vill dela med mig av till alla.

min morgon börjar kl halv 3

Publicerad 2010-01-27 14:42:57 i Allmänt,

Klockan är halv 3 och jag sitter fortarande i morgonrocken. Har sovit sjukt länge idag. Antar att jag behövde det.
Hade tänkt att gå ner på stan idag men när jag tittade ut genom fönstret så kändes det inte lika viktigt längre. Typ snöstorm ute. Får bli en inomhusdag i goa värmen. Satt uppe och målade till kl 3 i natt. Jag blir helt störd när jag väl börjar måla. Tiden bara flyger förbi och det är Omöjligt att sluta! Så här blev resultatet i alla fall:







Om ni undrar så är det Alva jag målar igen. Blev inte 100% nöjd med förra porträttet. Har stört mig länge på det så jag tänkte att jag gör om det! Blir nog lite bättre den här gången.

Nä, nu får jag nog ta en dusch och byta morgonrocken till något annat klädesplagg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Har ett hjärta som brinner för hantverk av alla dess slag och former. Innehar mest erfarenhet av de textila hantverken men jobbar med att bygga på min kunskapsbank inom de andra hantverksområdena. Jag läser på Göteborgs Universitet utbildningen Ledarskap i slöjd och kulturhantverk. Jag åker en hel del tåg, stickar mycket och blir otroligt glad av färger!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela